zondag 16 december 2012

Tien

Tien weken geleden is het dat Jelle in mijn buik overleed
Geboren op tien-tien
Tien weken dat onze wereld niet meer hetzelfde is dan voorheen
Nooit ook meer hetzelfde worden zal

Tien
Dubbele cijfers dus al weer

Gister stond zijn naam weer in de krant
Zijn naam in een berichtje om iedereen te bedanken voor het meeleven, de steun, de schouders en de mooie woorden.
Het wachten is op de kaarten zodat deze ook verzonden kunnen worden en het voelt zo raar dat de post die wij dit jaar versturen, een gedachteniskaartje is en geen kerstkaart met fijne dagen.

Geen kindje zal Jelle ooit kunnen vervangen, al komen er nog tien
Tien weken, soms voelt het als tien uur, soms als tien jaar

2 opmerkingen:

  1. Ik herken je gevoel zo ..

    Dit schreef ik 4 maanden en 4 dagen na het overlijden van Lisa:
    De tijd vliegt voorbij
    Maar hij gaat ook zo traag

    Het lijkt gisteren dat je geboren werd
    Het lijkt gisteren dat je weer wegvloog

    Gisteren voelde ik je nog
    Gisteren was je nog warm

    Of was gisteren vandaag
    Of was gisteren veel langer geleden

    Tijd, waarom bestaat het
    Tijd doet niks
    Tijd heelt geen wonden
    Tijd zorgt ervoor dat ik jou nog meer mis!

    Hele dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee lieve Barbara,
    in stilte lees ik al tien weken je berichten mee. Vaak met een brok in m'n keel, soms letterlijk met tranen over m'n wangen. Wat een inmens gemis en verdriet komt er vaak uit je pen...en dat is vast een fractie van hoe het werkelijk voelt voor je.
    Je bent vaak in m'n gedachten.
    Dikke warme knuffel, Josha

    BeantwoordenVerwijderen