zondag 2 december 2012

Nieuwe foto's

En ineens was het vandaag al weer de dag dat het 8 weken geleden was dat ik Jelle* voor het laatst voelde. Een dag die net als vandaag eigenlijk best mooi was begonnen maar die zo vreselijk eindigde........

Gister ontvingen we de laatste dingen van zijn afscheid. Het condoleance register, geluidsopname van de afscheidsdienst maar ook de film die we lieten maken van de dienst en de begrafenis. Naar wat ik begrepen heb van de uitvaartverzorger duurt de film ongeveer een uur en is de muziek die we draaiden tijdens de dienst, er onder gemonteerd. Ik kan het alleen nog niet aan om die nu al te bekijken.

Wat we vanmorgen wel gedaan hebben, is het kijken van de foto's die de fotograaf heeft gemaakt. Er zijn bijna 100 foto's van die dag gemaakt door een professionele fotograaf. In eerste instantie had ik gevraagd om een fotograaf en filmmaker zodat Kim en Ties later ook nog eens terug kunnen kijken wat er allemaal is gebeurd. Ze zijn natuurlijk erg klein nog en de kans is groot dat ze zich dit niet meer kunnen herinneren. Maar ik ben zelf ook erg blij met de foto's en het beeldmateriaal. Er is die dag zo veel langs ons heen gegaan. Het is net je trouwdag waarop er veel lang je heen gaat maar dan vele malen heftiger, verschrikkelijker en uiteraard zoveel verdrietiger.

Vanmiddag zijn we met z'n zessen nog even bij hem geweest, een nieuw kaarsje aangestoken (een kaarsje dat Sinterklaas in de schoen van mama had gestopt ganacht ;) ) en de blaadjes van zijn buikje geveegt. Toen we naar hem toe reden, regende het maar eenmaal aangekomen was het droog geworden. Wel zo prettig, niks troostelozer dan een begraafplaats in de regen. Het zonnetje brak ook nog even door toen de kinderen weer terugliepen naar de auto. Zo door de bomen heen, op mijn gezicht alsof Jelle even wilde laten weten dat het goed met hem gaat, waar hij ook is...........

1 opmerking:

  1. Ja ik kan me voorstellen dat je de film nog niet wilt/kunt gaan bekijken. EN idd fijn...Kim en Ties zijn nog zo klein, die weten er later niks meer van.
    Mooi dat het zonnetje er nog even tussendoor piepte op de begraafplaats!

    BeantwoordenVerwijderen