vrijdag 28 december 2012

Nog maar een keer wat over Jelle*

Gister met een tante nog gehad over de begeleiding rondom de geboorte van Jelle* en nogmaals tot de conclussie gekomen dat er eigenlijk perfect voor ons gezorgt is en met ons is meegedacht. Zo is eigenlijk mijn bevallingsplan geheel gerespecteerd en konden we terugkijken op een hele mooie geboorte.

Ondanks dat alles zo verdrietig is gelopen, kunnen wij niet anders dan zeggen dat het toch gewoon goed verlopen is. Die nacht in het ziekenhuis, de nacht dat we op de echo konden zien dat ons kindje niet meer leefde, zijn we super opgevangen. Hoewel het in het holst van de nacht was, dat we daar zaten, kwam er toch maar "mooi" en gyn haar bed uit om de bevindingen van de arts-assistent te bevestigen, werd Dracula uit bed gebeld om iets van 7 buisjes bloed bij mij af te nemen en gingen we niet eerder naar huis nadat alle vragen beantwoord waren (voor zover dat mogelijk was) en niet zonder een envelop vol informatie omtrent de gang van zaken die zou gaan volgen.

Ook tijdens de vruchtwaterpunctie de volgende middag, werd mijn angst om die punctie serieus genomen (hoewel ik niet bang voor naalden ben, vond ik het idee dat ze in mijn buik gingen steken met een lange naald doodeng) Het gesprek dat daarna plaats vond was er voor om alles nogmaals uit te leggen en samen te kijken hoe onze geboortewensen daar in pasten. Wat ik zelf ook erg fijn vond, was dat als ik die woensdag nog niet toe was aan bevallen, kon bellen. Zelfde gold voor als ik dinsdags ineens wel zou willen, er was gewoon een kamer voor ons gereserveerd alsof het een hotel was.

De geboortedag van Jelle* was een dag in rust. Hoewel er natuurlijk gewoon een kindje op de wereld gezet moest worden waarvan we al wisten dat het niet zou leven, was het een hele fijne dag waarin mijn wensen zo goed als volledig zijn gerespecteerd. Voor het eerst beleefde ik een hypnobirth bevalling (google maar voor meer informatie ;-) ), mss niet volledig volgens het HB-boekje maar het was toch de mooiste geboorte van alle 5.

De nacht na zijn geboorte, is er een fotograaf van het ziekenhuis bij ons aan bed geweest om foto's van Jelle* te maken zodat we in elk geval wat foto's hadden. Zijn voetjes en handjes zijn gestempeld en van de handjes en voetjes zijn gipsafdrukjes gemaakt. Handjes en voetjes die nu bij zijn foto op een mooi plekje in de kamer staan. Het is niet veel dat we van hem hebben maar wel iets.



We zijn inmiddels 2 keer terug geweest bij de gyn die de bevalling begeleidde en hoewel we nu geen afspraak meer gepland hebben staan, mogen we ten alle tijde nog terug komen op het hele traject. Een geboorteverslag en het obductieverslag krijgen we nog thuis gestuurd om hiermee zoveel mogelijk dingen van en over Jelle* te verzamelen.

Ik ben nog opzoek geweest naar het stofje waar ik zijn sterrenpakje van maakte, ik vond het nog en heb wat besteld. Vanmorgen kwam de meneer van de DPD het brengen. Meer natuurlijk want ik laat natuurlijk niet een pakketje deze kant op komen met enkel dat stofje ;) In een van de verrassing-stof-pakketten zat nog een stuk tricot. Wolken met sterrentricot en Monsters met sterren. Zou het toeval zijn??

Afgelopen woensdag was het 11 weken geleden alweer dat ie geboren werd en wij de ouders werden van ons derde zoontje. Een bijzonder sterrenkindje dat we helaas maar 3 dagen thuis hebben gehad alvorens we voor altijd afscheid van hem hebben moeten nemen.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Barbara,

    wat fijn dat jullie, ondanks deze omstandigheden, zo goed begeleid zijn.

    Blijf vooral vertellen over jullie mooie Jelle*

    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat je het stof nog hebt kunnen vinden! En inderdaad Jelle hoort erbij en vertellen mag!

    Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen