dinsdag 11 december 2012

Aquisitie nav deze advertentie....

..... wordt niet op prijs gesteld

Je zou het haast onder een rouwadvertentie plaatsen

We hebben al van 2 of 3 steenhouwers post gekregen. Zo'n standaard brief van gecondoleerd met het verlies van uw dierbare... bla die bla die bla, wij hebben de prachtigste stenen, de beste service.... bla die bla die bla. Niks persoonlijks gewoon een standaard briefje dat uit Word wordt gerammeld en samen met een nietszeggende brochure in een envelop gepropt wordt.

Nu snap ik best dat deze mensen ook aan hun klanten moeten komen en dat ook andere beroepsgroepen (ik noem een inbrekersgilde dat advertenties napluist bijvoorbeeld...) op deze manier te werk gaan maar toch...

Als je dan toch de advertenties napluist en post gaat sturen, verdiep je dan op z'n minst in de naam van diegene die je graag in steen wilt vereeuwigen.

Ergens vind ik het nog ongepast ook nog, er zat niet eens zo heel veel tijd tussen de advertentie van Jelle in de krant en de eerste brief die we ontvingen. Ten eerste zit je in een verschrikkelijk proces van verdriet, rouw, onbegrip en pijn en dan sturen ze je zo'n onpersoonlijk briefje. Bovendien wil ik zelf graag iemand uitzoeken die het monumentje van Jelle mag gaan maken en steen wordt het al helemaal niet.

Vandaag ontvingen we weer een brief. Duidelijk afkomstig van een zoveelste stenenboer. In eerste instantie wilde ik hem zo bij het oud papier gooien maarja,toch maar geopend. Ditmaal was het een brief, persoonlijk en met de vermelding dat ze een verzoek gekregen hadden om ons informatie toe te zenden. Nu klopt dat ook want we hadden het met de uitvaartverzorger er over wat wij in gedachten hebben en of hij wellicht adressen wist waar we deze ideeen vorm kunnen geven. Maar deze brief kwam gewoon veel prettiger over. Geen standaard brochure toegevoegd maar een telefoonnummer met de mededeling dat we op onze tijd mogen bellen voor een vrijblijvend gesprek.

Maar zeg nou zelf, dit soort post, dat verwacht je toch niet als je de omgeving laat weten dat je kindje gestorven is :(

4 opmerkingen:

  1. Nee, dat soort post heb je dan liever niet idd.
    Maar geen steen dus...heb je al iets anders in gedachten dan? Moeilijk lijkt me om er toch iets moois en persoonlijks van te maken. En het moet ook wel een materiaal zijn natuurlijk wat goed tegen weer en wind kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze vragen de info gewoon op bij de gemeentelijke basisadministratie...waardeloos hè, hier zijn ook stapels in t oudpapier gegaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja niet alleen waardeloos maar ik vind het geloof ik zelfs onbeschoft. Wij hadden ook een advertentie in de krant, schijnt dat ze die gegevens ook gebruiken.

    Steen, nee ik vind dat zelf niet mooi, niet voor een kindje. Zo'n dik stuk graniet, vind ik niet passen bij een klein babygrafje. We zitten te denken aan iets van glas ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mijn schoonnvader (afgelopen juni verongelukt met de motor) kwamen er in 2 weken tijd wel 10 brochures binnen. Mijn schoonmoeder weigert nu een steen van een steenboer. Het verlies is zo groot en mensen willen er gewoon een slaatje uit slaan. Mijn broer en schoonzus hebben voor hun kinderen monumentjes in natuursteen waar een tekening in glas gegraveerd op staat. Ook erg mooi.
    Esther (via marchien bb)

    BeantwoordenVerwijderen